Vente al Aiguaviva, Friedrich!

De l’Aiguaviva a Colònia… i ara de Colònia a l’Aiguaviva!

Aquesta setmana hem tingut el plaer de rebre la visita de l’alumnat Kolbe de l’Institut Maximilian, amb qui els nostres alumnes ja havien compartit experiències durant l’estada a Alemanya. Ara, però, s’han girat les tornes i ha estat el nostre alumnat qui ha fet d’amfitrió!

Durant aquests dies alemanys i catalans han pogut descobrir plegats alguns dels indrets més emblemàtics del nostre entorn i de Barcelona, com per exemple el Barri Gòtic, el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Pavelló Mies Van der Rohe de Barcelona o el poble de Sitges.

L’intercanvi ha estat una oportunitat fabulosa per compartir llengües, costums, moments i moltes rialles, i per continuar creant vincles que van molt més enllà de l’aula i que esperem es mantinguin en el temps!

Gute Reise und bis bald!

Presentació de projectes al CodeBot Vallès 2026.

Aquest divendres 22 de maig, alumnat de 3r d’ESO de l’INS Aiguaviva participarà a la VI edició del CodeBot Vallès, una trobada de robòtica i programació que reunirà centres d’arreu del Vallès Oriental al Pavelló Riera Seca de Mollet.

Durant la jornada, els alumnes compartiran projectes relacionats amb la robòtica, la programació i el pensament computacional, en una fira on la tecnologia, la creativitat i el treball en equip són els grans protagonistes.

Enguany  els projectes giren al voltant de l’ODS 14: Vida submarina, d’aquí les imatges de timons.

Molta sort a tot l’alumnat, estem orgullosos/es de vosaltres!

L’INS Aiguaviva participa al Technovation Girls!

Aquest cap de setmana, dues alumnes de 2n d’ESO de l’INS Aiguaviva, acompanyades pels professors de Tecnologia Noemí Navarrete i Sergi Galeote, han participat en la final regional del concurs Technovation Girls, celebrada a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

L’Elsa Iglesias i la Giselle Beltran, de 2n d’ESO C, han format part del grup Overmind, amb el qual han desenvolupat el projecte TLilu, una aplicació pensada per ajudar infants de 6 a 8 anys amb TDAH. L’app facilita la comunicació amb la família i ofereix eines per millorar els hàbits d’estudi i conductuals.

La iniciativa s’emmarca en el programa internacional Technovation Girls, que té com a objectiu inspirar nenes i joves perquè es converteixin en líders i innovadores a través de la tecnologia i l’emprenedoria.

Des de l’INS Aiguaviva només podem agrair-les haver participat en una iniciativa tan inspiradora i compromesa.

Coneguem en Sunny!

L’alumnat de SIAL ha rebut una visita molt especial!!!

Avui a l’Aiguaviva hem conegut la Sheila Martín i en Sunny, un gos senyal ensinistrat per ajudar persones amb diversitat auditiva.

Durant la visita ens han explicat com aquests gossos aprenen a avisar de sons com el timbre, el despertador, el telèfon o fins i tot el plor d’un nadó, sempre a través del reforç positiu i molt d’entrenament.

A més d’aprendre moltes coses sobre la seva funció, hem tingut el privilegi de veure en Sunny en acció demostrant com avisa dels senyals sonors… a canvi d’alguna llaminadura i moltes carícies, és clar, que és tan espavilat com llèpol!

Gràcies, Sheila i Sunny! 🥰🐶

L’INS Aiguaviva contra la LGTBI-fòbia.

Aquest matí, de 11 h a 13 h, l’alumnat de l’INS Aiguaviva ha participat en una activitat de sensibilització amb motiu del Dia Internacional contra la LGTBI-fòbia, que se celebra cada any el 17 de maig.

Durant l’activitat s’han dut a terme diferents accions per reflexionar sobre el respecte, la diversitat i la lluita contra qualsevol forma de discriminació per motius d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere.

L’alumnat de cadascun dels centres educatius ha triat un color per poder representar l’arc de sant martí, i el de l’Aiguaviva ha triat el blau, com el seu nom indica i no podia ser d’altra forma.

Seguim treballant entre tots i totes per un món més just, respectuós i tolerant!

El nostre alumnat es presenta a les proves oficials del DELF!

Felicitem l’alumnat de francès de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat per la seva participació a les proves oficials del DELF A2 i B1!

Aquests exàmens, reconeguts internacionalment, acrediten el nivell de competència en llengua francesa i suposen un repte important que requereix esforç, constància i preparació.

Des del centre, volem destacar la seva implicació i la feina ben feta durant tot el curs.

A la sortida la professora de francès Carmen Castillo ha declarat: «No podem tenir millor alumnat, n’estem molt orgulloses».

Oh Lala, C’es la vie, Can Can, Parabris, Tour Eiffel, Croissant, Souffle, Crêperie et Café au lait!!!

Bonne chance à tous et toutes!

Sortida de 3r d’ESO al parc del Tibidabo

Seguim amb les sortides! Avui l’alumnat de 3r d’ESO de Tecno ha fet una sortida tecnològico/lúdica al parc del Tibidabo per reforçar, d’una manera ben diferent, els conceptes treballats a classe sobre mecanismes, energies i física aplicada.

Tot i que el temps no ha acompanyat gaire, això no ha impedit que tots/es poguessin gaudir de l’experiència i descobrir la ciència que s’amaga darrere de les atraccions del parc.

Durant la jornada han treballat amb un dossier d’activitats relacionat amb conceptes de tecnologia, medi ambient i funcionament mecànic de les diferents atraccions.

A més de passar-s’ho bé, l’alumnat ha hagut de respondre preguntes, analitzar situacions i comprovar en primera persona els efectes físics i els càlculs estudiats prèviament a l’aula.

A més del professorat de l’Aiguaviva, al llarg de tota l’activitat han estat acompanyats per monitors i monitores que els han ajudat a completar les tasques i aprofundir en els conceptes treballats.

Aprendre el medi també és entendre com funciona allò que ens emociona!

Sortida al Museu de Ciències Naturals de Granollers

Segona sortida: L’alumnat de Geologia de 1r de batxillerat ha visitat el Museu de Ciències Naturals de Granollers per participar en un taller sobre la història de la Terra.

Els nostres Alan Grant i Ellie Sattler han elaborat els seus propis motlles de fòssils, posant-se per una estona a la pell dels paleontòlegs i paleontòlogues.

Una sortida pràctica i molt interessant que demostra que fora de l’aula es descobreixen coses!

Sortida a l’Institut Català de Nanotecnologia i a l’Institut de Ciències del Materials.

Ahir va ser un dia de sortides!

Comencem amb l’alumnat de Tecnologia de 1r de batxillerat, que ha visitat l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), un centre de recerca especialitzat en l’estudi de materials i tecnologies a escala microscòpica.

Durant la visita, els alumnes han pogut conèixer alguns dels projectes que s’hi duen a terme, veure espais de treball i laboratoris, i descobrir de prop com és el dia a dia del personal investigador.

I, ja que hi eren, es van acostar a l’Institut de Ciències dels Materials, on s’investiguen les propietats d’allò que ens envoltarà en un futur.

Ja comencen a pensar en el seu destí professional, i tots aquests escenaris els poden ajudar a descobrir la seva passió!